Thursday, May 5, 2011

Today Im So Happy :D


Aku dari siang tadi asyik senyum jehh tak henti-henti :) haha ada makna ke ? haha memang ada makna . As i said yesterday , today is my test JPJ . Fuhhh the good news to say , i've passed this test . Alhamdulillah syukur sangat-sangat :) hari ni antara hari yang bersejarah bagi aku . Hahaaa awal-awal pagi dah bangun tau , after subuh terus mandi . haha yelahh kena datang awal lahh kan . kata start pukul 8.30 pagi tapi biasalah kan blablabla pukul 9.15 baru start itu pun just panggil nama and bagi number giliran and you know what aku orang yang 4 , terawal lah kiranyaa . Errr masa tuh memang saraf tunjang aku semua dah mulaa menggigil hahaha . nasib baik ada sorang member yang aku kenal so berbual lahh dengan dia nak hilangkan nervous . Well , calon-calon start dulu tapi diaorang semua on the road dulu . Then group aku was announced suruh pergi buat parking tu semua dulu and i was omagadddd , be cool be cool haha

Masa nak start test dalam track tuh , pegawai tuh bagi taklimat sikit dekat kitaorang semuaa . Wahhh macam nak pergi camping haha . Boleh pulaa orang yang kedua and ketiga tade masa tuh , pergi toilet . tak pasal-pasal aku kena jadi orang kedua pulaa . Masa tuh memang Tuhan jeh tahu perasaan aku macamane tahap nervousnyaa . Orang pertama start dulu naik bukit , so she passed masa bukit tuh then pegawai tuh cakap okayy turn awak , buat lorong B . aku memang beristifar jehh dalam kereta tuh , aha baguslahh kan . Vroooommmm naik bukit , then aku undur balik sebab tak confident tayar kereta depan dah masuk ke belum line kuning tuh kan . Then second time aku pun tengok tayar kereta , aduhhh the first one punya more better than second time lahh . nak undur balik dah tak boleh so aku tawakal jelahh , angkat tangan kejap lagi pegawai tuh kata okayy teruskan and i was shocked that time sebab tak cayaa kot boleh lepass . haha then masa nak buat parking tuh , orang pertama gagal dekat parking sebab apa entah and dalam hati aku ya Allah janganlah jadi macam diaaa , pleaseeee . Okayy then teruskan buat parking , so alhamdulillah parking was okay lah for me . Last but not least , 3 pointer pulaa . Pehhh part ni yang lemah lutut dibuatnya . masa nak buat part ni time tulahh group lain datang , ramai-ramai tengok aku buat 3 pointer . malu siot haha dah lahh aku yang beginner that time ! Ahhh then syukur sangat-sangat 3 pointer aku lepasss even keretaa mengaummm haha tade hal lah tuh semuaa janji tak mati enjin .

Panjang benor lah aku nak cerita ni , haha ada lagi . Part on the road pulaa ! After lulus buat dalam track so kena tunggu turn lah pulaa nak buat on the road so blablabla it's time for me to show my skill , cewahhh haha tak fikir padahal dah berapa kali buang air bhahahaha :D Haaa aku dapat pegawai lelaki untuk on the road , muka agak ketat jugaa lahh . takut tuan hamba dibuatnya haha lol . bagi salam apa semuaa , cehh ambik hati mana tahu dapat markah lebih haha . buat 5 perkara yang paling penting tuh sebelum mulakan perjalanan . Then belum apa-apa aku dah kena sound , " bila nak gerak ni , reverse lah " haha aku reply balik " haa kereta sebelah nak undur tuan " diam diaaa hahahaha . So the journey has started , terenggggg . luckily , depan belakang ada calon yang on the road jugaa so aku alert lah signal apa semuaa . Pegawai tuh cakap " okay awak buat laluan A , laluan A okay " aku pun " okay " haha jalan semua smooth jeh tak busy , nasib baik lahh . Semua lancar jehh tapi ade hal pulaa time dekat petronas taman kobena tuh , err entah kereta datang dari petronas tuh tiba-tiba masuk lane aku bukan nak bagi signal ke apaa . Haishhh memang spoiled betullah nasib baik tadi dia angkat tangan ! Cisss haha . So masa dah nak sampai , aku pun lekk lekk jeh . So masuk parking , tarik handbrake , free gear and waited for the result from pegawai tulahh kan . after cakap terima kasih tuan , aku keluar tutup pintu tengok kertas and kotak lulus tuh ditanda . Alhamdulillah , serious legaaaaaaa gilaa yang teramat . haha masa tuh Fairuz Shah ada sekali haha dia tepuk-tepuk belakang aku cakap eh teror siot hahaha . Ya Allah , im so happy that time . masuk pejabat , isi borang dengan hati yang riang ria rayaa berbunga lahh orang kata :D haha then my mom picked me up . Aku cakap aku lulus , wahhh my mom senyum lebar siot haha she hugged me and kissed me , awwwww :D jangan jealousss u'ollsss ------> Alhamdulillah alhamdulillah alhamdulillah . So after this i've no worry about to drive to go to anywhere , heeee yeaaayyy and for those who will take the jpj test , i want to say good luck :) haha hentam jelahh BI aku ni , ghaaaaaaaaa xD


- ahmad anwar -



No comments:

Post a Comment