Monday, February 13, 2012

Untuk Semua!


Hi guys. hm sekarang ni dah pukul 3.00 pagi and aku still tak tidur lagi. Dari tadi aku asik fikir pasal kawan-kawan aku, masalah diaorang even memanglah tade kaitan dengan aku but as a friend i guess i can help them if diaorang ada masalah. Sometimes aku takut nak cakap something or advice diaorang suruh jangan buat ni jangan buat tu sebab aku takut aku hilang kawan. You know what i mean guys? I mean macam niat kita nak nasihat dia but if dia tak boleh terima and dia terus masam muka dengan kita and terus macam " mampus kau lah duhh, kau siapa nak cakap macam tu nak suruh aku buat itu ini " Itu yang sangat takut terjadi dekat aku, seriously. Aku pernah ada peristiwa macam tu and benda tu sangat perit okay. Sangat perit untuk aku terima. Now benda tu aku dah tanak fikir dah aku harap sangat-sangat jangan jadi lagi peristiwa macam tu dekat aku. Nak buat baik ni memang orang tak suka, memang orang kutuk but kalau buat jahat pehh ramai yang sanjung macam orang bodoh. Aku tak cakap sesiapa okay, this is just random post. Aku sayang kawan-kawan aku wehh. Aku bagi contoh lah, kawan kau seorang yang kuat sembahyang alim ulamak nampak baik je suddenly one day dia terus berubah jadi someone yang langsung kita tak kenal. Terus ubah imej dia yang baik jadi sebaliknya. Aku tak sanggup wehh tengok kawan-kawan aku macam tu. Kalau yang dulu-dulu perangai serupa dajal dengan orang tapi sekarang dah berubah serupa malaikat, alhamdulillah sangat-sangat. Aku bersyukur. Tapi kalau yang sebaliknya terjadi? Hmm, minta jauhlah. Please guys, respect diri sendiri. Sayanglah diri sendiri. Hargailah diri sendiri. Jangan buat benda gila boleh tak? Kalau kau tak kisah pasal diri kau, orang lain kisah pasal kau. mesti ada punya salah sorangnya adalah aku. Jangan mendajalkan diri sendiri. Ingat tu! Assalamualaikum

- ahmad anwar -


No comments:

Post a Comment