Thursday, February 16, 2012

Take Note!


Assalamualaikum pembaca blog ni semua, apa khabar? Harap baik lah ea korang semua. Well for this post aku nak tekankan apa masalah sesetengah kaum hawa ni yang selalu cakap " Jangan percayakan lelaki ". Harap maaf lah kalau post ni buat ada yang tersinggung hati ke apa but i think i need to voice out my opinion about this topic. Kaum hawa sekalian, korang suka ke kalau kaum adam cakap korang something yang bad, lucah or wtv yang negative stuff lah perempuan ni nampak murah duh (contoh), well korang suka tak? Takkan! Ofc lah tak. So do we. Aku rasa selalunya time-time korang clash dengan boyfriend korang mesti terus fikir macam tu. kimak betullah jantan ni, tak guna betul blablabla. Janganlah sebab kau kena macam tu kau terus nak salahkan semua lelaki and label " lelaki semua sama je ". Aku nak tanya ni, dah berapa ramai lelaki kau cuba. dah berapa kali kau fall in love dengan lelaki? Cuba jawab. Sendiri fikirlah kan. Time bercinta kemain lagi sayang i rindu you, you rindu i tak? i need you sayang. without you, i tak boleh berak lah, tak lawas berak i dibuatnya -.- lol pastu time clash ah mampus kau lah, lelaki semua sama je. See! Secret is secret. Janganlah sebab dah clash, terus pecah tembelang pecah rahsia segala. Well aku tak ckp lelaki semua baik, memang lah tak tapi tak semuanya jahat mcm ada yang perangai serupa dajal nak couple sebab nak "barang", dah dapat okay dah go away from my life. Hell no man. itu bukan lelaki, itu jantan yang perangai mcm binatang. Bodoh buat malu kaum je. Biar aku guna ayat yang straight forward je, biar korang faham sikit. But yang aku tak boleh tahan is when certain girls cakap " Lelaki semua sama je, bapak and abang kau pun kau jangan percaya. Diaorang semua tak boleh pakai " ya Allah. cuba-cubalah bawa mengucap, ingat Allah. Kau cakap macam tu, dah kira lebih wehh. Melampau. Sangat melampau okay. Kalau tade bapak kau, kau tu tak wujud dekat dunia ni! And automatic mesti kau ada perasaan kurang hormat and senang cakap kurang ajar gila babi dengan bapak kau. Tak baik wehh macam tu. Serious, kalau cakap pasal benda ni buat korang sakit hati, aku sendiri pun sakit hati. To settle down, apa kata lepas ni tayah lah nak ckp mcm tu lagi. Respect is the main point lah. Perempuan respect lelaki, lelaki respect perempuan. Lelaki respect perempuan, perempuan respect lelaki! Deal? Sekali lagi aku nak minta maaf k kalau ada yang menyinggung mana-mana perasaan, harap maaf. Ambik yang jernih, buang yang keruh. Assalamualaikum.

- ahmad anwar -


No comments:

Post a Comment