Monday, October 10, 2011

Kena Rompak :O


Hai readers :) This post i just wanna share my story with you guys haa cause i donno what to do now, such a boring day aite? Title tu saja kasi gempak sikit yalls zzzzz korang pernah kena rompak tak ? kalau pernah angkat tangan , lambai-lambat sikit haha. Me ? whoooooo that's why im asking you guys this question. Yeaaa aku tak pernah kena rompak , azubillahminzalik minta jauh lah semua tu but aku ada pengalaman - bank kena rompak which is me and my mom ada waktu tu. Hooooo scary moviee -.- masa tu umur aku around 6 years old i guess , tak ingat sangatlah. kecik lagi masa tu comel jeee haha belum baligh , puii haha yelahh zaman kecik-kecikkan apa tahu ! kejadian ni berlaku selepas my mom ambik aku balik from tadika and teman my mom pergi bank dekat Bukit Aliff , sebelah apartment tu . siapa tahu ? kayy diam(!) Then masa tu aku haus sangat-sangat so before masuk bank tu pergi beli air tin kejap dekat kedai makan area situ juga.

So after that , beratur tunggu turn apa semua . well dulu tade nak ambik number , counter panggil. nonono , tade lagi masa tu. Entah macamane my mom pergi isi borang something like that lah dekat tempat ambik borang tu . Tengah isi-isi borang , BOOOOOOOOM 3 orang perompak masuk bank terus cakap " SEMUA DUDUK , DUDUKKKK " whooo seriously cuak gila diaorang acukan pistol , apakkk lahhh and at that time semua yang ada dalam bank tu shocked and takut lahh kan so semua cangkunglah , ada yang menyiarap. Menyirap pun ada juga hahahaha . Mak aku dah peluk-peluk aku , suruh cangkung apa semua. aku layankan je. serious aku tatau apa-apa aku leklek je minum air tin F&N perisa anggur halamakk ingat lagi babe :p ada akak tu nak nangis-nangis peluk mak aku. Aku tengokkan aje akak tu , dah kenapa akak ni kan ? hahaha bongok juga lahh masa tu. Perompak tu panjat kaunter , suruh akauntan tu masukkan duit dalam beg 2 orang lagi 'jaga keselamatan' kitaorang hahaha FU! masa tu aku cari-cari juga mana lahh pak guard tapi tak nampak pula , musykil waktu tu. Kejadian ni berlaku sekelip mata , around 5 minutes i guess then perompak terus blaa naik kereta wira warna putih. Yang peliknya , masa kejadian ni berlaku tade pula orang nak masuk bank ni but after perompak yang pukimak tu blaaa ramai gila orang masuk bank tu and just like tade apa yang berlaku :O madafaka ! Hm lepas tu aku dengan mak aku terus balik . Alhamdulillah tade sape yang cedera , mati ke buat tebusan ke , tade-tade. Hmmm epic gilaa and until now aku ingat kejadian tu. Aku takkan lupa wehhh peristiwa ni and minta jauh lah hope kejadian ni takkan berulang lagi dalam hidup aku and hope to you guys juga #lap peluh haha

- ahmad anwar -


No comments:

Post a Comment