Thursday, August 25, 2011

What I Feel Now !


Assalamualaikum . Just now masa sahur aku sahur dengan kawan aku then join lah dengan sorang kawan kitaorang ni and one of our senior , tahun akhir . Aku tatau lah dari mana startnyaa cerita pasal agama , life , benda-benda jahil , freemason yang haram tu semua and yang berkaitan dengan ni semuaa . Dari pukul 4.30 kitaorang dekat cafe sampai pukul 6 pagi tadi . Seriously senior tu buka mata aku pasal agama , kehidupan seharian yang kita buat and stuff like that lahh . Sumpah demi Allah aku macam nak menangis dengar apa yang dia cerita based on pengalaman hidup and life sekeliling dia. Aku tengok muka kawan aku tadi macam dia pun rasa menyesal and naif pasal agama islam . People need changes , aite ? so do i. Aku tadi pun diam jeh apa yang dia cerita and i was like ya Allah ya tuhanku , kita ni semua umat akhir zaman , sangat takut aku dengar apa yang dia cerita . Kita tatau bila kita semua akan pergi . Kita tatau apa yang akan terjadi pasa masa hadapan . Kita tatau amalan harian kita yang selalu kita buat diredhai atau tidak . Aku mengaku , aku naif . sangat naif pasal ni semua even belajar agama tinggi-tinggi pun kalau tak amalkan pun tak guna juga! Aku bersyukur sangat sebab aku ditakdirkan bertemu dengan senior tu yang serba sedikit telah buka pintu hati aku ke arah siratulmustaqim . Dia pesan dekat aku " nak berubah , jangan berubah terlalu drastik . nanti lama-kelamaan kau akan cepat mengalah " sangat-sangat bermakna ayat tu bagi aku ! Kita ni semua kerdil disisi Yang Maha Esa. Semoga hidup kita semua sebagai umat islam dilindungi and diberkati hendaknya , insyaAllah . post ni untuk memberitahu korang apa yang aku rasa sekarang ni , itu sahaja . Assalamualaikum

- ahmad anwar -


No comments:

Post a Comment